تبلیغات
موفقیت - 10 توصیه برای خواب بهتر
موفقیت
خواستن توانستن است

لینکدونی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

10 توصیه برای خواب بهتر

همه ما در برخی زمان‌ها به دلایل مختلف با مشکل خواب روبرو می‌شویم. نداشتن خواب کافی می‌تواند به افسردگی و سایر ناراحتی‌های عصبی بیانجامد. امّا جای نگرانی نیست! با انجام توصیه‌های ساده زیر می‌توانید بر مشکل خواب خود غلبه کنید.

1. هر روز، حتی تعطیلات آخر هفته، سر یک ساعت به تختخواب بروید و سر یک ساعت از خواب برخیزید.
ما انسان‌ها اسیر عادت هستیم و خواب نیز از آن مستثنی نیست. با رعایت مداوم ساعت خواب و ساعت برخاستن، بدن خود را عادت می‌دهیم که از الگوی منظمی برای خواب پیروی کند. این کار به نوبه خود به ساعت طبیعی بدن ما اجازه می‌دهد تا به خواب رفتن و در خواب ماندن ما کمک کند.

2. اتاق خوابتان باید، ساکت، تاریک، خنک و راحت باشد.
مطالعات نشان می‌دهند که محیط خنک، مساعدترین محیط برای خواب است. با حذف نور و صداهای اضافی، عواملی که می‌توانند موجب بیداری شما گردند را به حداقل برسانید. به علاوه، اتاق خواب باید مکان آرامش‌بخشی باشد، نه منبع استرس.

3. اتاق خواب برای خوابیدن است، نه برای تلویزیون تماشا کردن یا کار کردن.
بعضی از ماها اتاق خوابمان را به صورت اتاق چند منظوره در می‌آوریم. تمام وسایل الکترونیکی باید از اتاق خواب بیرون برده شوند. تلویزیون، کامپیوتر، تلفن، سیستم‌های بازی و انواع این گونه وسایل، مانع و مخل خواب هستند. آن‌ها را به اتاق خوابتان راه ندهید و از آن‌ها در فاصله کوتاهی قبل از به رختخواب رفتن استفاده نکنید. حتی نور مختصری از زیر در می‌تواند مغز شما را به این فکر بیاندازد که هنگام بیدار شدن است.

4. از مصرف کافئین، الکل و نیکوتین، 4 تا 6 ساعت قبل از خواب بپرهیزید.
کافئین در بسیاری خوراکی‌ها مثل قهوه، چای، نوشابه و شکلات وجود دارد. کافئین یک مادّه محرک است و شما را بیدار نگاه می‌دارد. نیکوتین نیز خواب شما را دچار اختلال می‌سازد. و بر خلاف عقیده عموم، الکل هم در واقع خواب را بدتر می‌سازد. الکل ممکن است شما را خواب‌آلود کند امّا بین مراحل خواب فاصله می‌اندازد و باعث برهم زدن خواب می‌گردد.

5. چرت نزنید.
هر چه بیشتر بیدار بمانید، بیشتر می‌خواهید که به خواب بروید. با چرت زدن، این تمایل به خواب تشدید می‌شود امّا چرت زدن مانع از آن می‌شود که شما بتوانید بعداً به راحتی به خواب بروید. افراد بزرگسال باید یک خواب یکپارچه در شب داشته باشند و نیازی به چرت‌زدن اضافی ندارند. اگر علیرغم خواب کافی در شب، هنوز خواب آلودگی و تمایل به چرت‌زدن در روز وجود داشته باشد، ممکن است نشانه اختلال خواب باشد و به بررسی بیشتر نیاز داشته باشد.

6. هر روز ورزش کنید امّا نه در فاصله 4 ساعت مانده به زمان خواب.
فعال بودن و انرژی مصرف کردن روزانه، بهترین شیوه برای اطمینان از خواب خوب در شب است. امّا ورزش کردن در فاصله زمانی نزدیک به زمان خواب، باعث مشکلاتی در به خواب رفتن می‌گردد زیرا موتور بدن شما هنوز خاموش نشده است.

7. 15 دقیقه قبل از خواب به فعالیت‌های آرام و سبک مثل مطالعه بپردازید.
همان طور که بچه‌ها را برای خواب آماده می‌کنیم، خود ما نیز به آداب و تشریفاتی قبل از به بستر رفتن نیاز داریم تا از نظر ذهنی برای خوابیدن آماده شویم. این آداب باید شامل فعالیت‌های آرام و سبک نظیر مطالعه، شنیدن موسیقی‌های آرامش‌بخش و یا حتی دوش گرفتن باشد.

8. اگر خوابتان نمی‌برد، در رختخواب تقلا نکنید.
معمولاً افرادی که در به خواب رفتن مشکل دارند، درون رختخواب به خود می‌پیچند و سعی می‌کنند به زور، خواب را به چشمانشان بیاورند. با تکرار این کار، در شب‌های متوالی، تختخواب در ذهن ما با اضطراب ناشی از ناتوانی در به خواب رفتن پیوند می‌خورد. اگر ظرف 15 دقیقه نتوانستید به خواب روید، از رختخواب بیرون آئید و به مکان آرام دیگری رفته و دراز بکشید تا هنگامی که احساس کنید برای خوابیدن آماده شده‌اید. سپس به رختخواب بازگردید و بخوابید.

9. از خوردن و آشامیدن، چند ساعت قبل از رفتن به رختخواب بپرهیزید.
تپش قلب، برگشت اسید معده و نیاز به چند بار برخاستن و ادرار کردن، همگی باعث از بین بردن یک خواب خوب می‌گردند. با نخوردن و نیاشامیدن، چند ساعت قبل از به رختخواب رفتن، می‌توانید از این مشکلات اجتناب کنید.

10. برای خوابتان اولویت قایل شوید.
وابتان را فدای فعالیت‌های دیگر نکنید. مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توان کرد این است که بدن شما به خواب نیاز دارد. ما غالباً هنگامی که فعالیت‌های روزانه بیش از حدّ مورد انتظار به طول می‌کشند از خوابمان می‌زنیم. به علاوه، فعالیت‌های دلپذیری مانند ملاقات دوستان، تماشای تلویزیون، کار با اینترنت، میهمانی رفتن و نظایر آن‌ها اگر جلویشان را نگیریم به راحتی و سرعت می‌توانند زمان خواب ما را بر هم بزنند. داشتن زمان‌بندی برای خواب و حفظ و مراعات آن، صرفنظر از آنچه در روز گذشته است، بسیار اهمیت دارد.

ترجمه: کلینیک الکترونیکی روان‌یار

http://viabiovit.com/safe-viagra-online.html
سه شنبه 23 مرداد 1397 02:54 ق.ظ

Very good write ups. Cheers!
where to buy viagra without a prescription buy viagra from usa viagra purchase online usa viagra online how do i buy viagra online how to buy generic viagra pharmacy prices for viagra best place to buy generic viagra getting viagra sildenafil uk buy
cialis from canada
یکشنبه 21 مرداد 1397 10:02 ب.ظ

You reported it effectively.
cialis side effects dangers cialis para que sirve cialis usa cost cialis for daily use cialis online non 5 mg cialis generici cialis e hiv cialis generico lilly cialis generic tadalafil buy cialis coupons printable
Cialis generic
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 03:22 ق.ظ

You revealed that wonderfully.
cialis free trial generic cialis review uk cialis kaufen purchasing cialis on the internet precios de cialis generico tadalafil 5mg precios de cialis generico price cialis best cialis 20 mg cost cialis rezeptfrei
Cialis canada
جمعه 7 اردیبهشت 1397 06:38 ب.ظ

Fantastic data. Cheers.
cialis prices in england link for you cialis price i recommend cialis generico does cialis cause gout cialis dosage recommendations cialis canada on line cialis in sconto cialis professional from usa cialis 200 dollar savings card acheter du cialis a geneve
Viagra tablets australia
سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 03:07 ق.ظ

Helpful posts. Many thanks.
buy cheap viagra where can we buy viagra buy viagra online uk next day delivery sildenafil online pharmacy buy viagra online without prescription uk sildenafil generic uk viagra no pres buy prescription viagra online generic viagra online uk buy viagra online canada
Buy cialis online
جمعه 17 فروردین 1397 06:50 ب.ظ

You mentioned this superbly.
cialis side effects cialis y deporte generic cialis pill online venta cialis en espaa cialis free trial non 5 mg cialis generici price cialis best generic cialis in vietnam prescription doctor cialis cialis cipla best buy
CialisFlele
یکشنبه 27 اسفند 1396 09:53 ب.ظ

You actually explained this perfectly.
generic cialis review uk cialis dosage recommendations cialis daily reviews low cost cialis 20mg cheap cialis buying cialis on internet dosagem ideal cialis fast cialis online cialis baratos compran uk click now cialis from canada
How do you get a growth spurt?
دوشنبه 27 شهریور 1396 04:08 ق.ظ
Thanks for one's marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you will be a great author.I will make
certain to bookmark your blog and will often come back later on. I want to encourage one to continue your great work, have a nice holiday
weekend!
foot complaints
شنبه 18 شهریور 1396 03:17 ب.ظ
certainly like your website however you need
to check the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling issues and I to find it very bothersome
to inform the truth on the other hand I will surely come again again.
Foot Problems
دوشنبه 16 مرداد 1396 01:51 ب.ظ
Hi there, after reading this remarkable paragraph i
am also glad to share my familiarity here with friends.
Foot Issues
یکشنبه 15 مرداد 1396 05:40 ب.ظ
Appreciating the time and effort you put into your site
and detailed information you provide. It's good to come across a
blog every once in a while that isn't the same outdated rehashed material.
Wonderful read! I've saved your site and I'm adding your
RSS feeds to my Google account.
http://futuristicquagm75.soup.io/post/594528811/Hammer-Toes-What-Causes-Them
جمعه 22 اردیبهشت 1396 07:56 ق.ظ
This paragraph is truly a pleasant one it helps new internet users, who are wishing for
blogging.
علیرضا افشار
یکشنبه 24 بهمن 1389 10:42 ق.ظ
من شما رو لینک کردم .مرا لینک کنید. تغییر
مارو غازاریان
چهارشنبه 29 مهر 1388 12:52 ق.ظ
ماساژ 10 دقیقه
ای گوشها بی خوابی رااز بین میبرد

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

لطفا برای خواندن بقیه مطالب به صفحات بعد بروید
مدیر وبلاگ : محمد

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان