تبلیغات
موفقیت - حرفه شما; یک سوم زندگی شماست
موفقیت
خواستن توانستن است

لینکدونی

آرشیو

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

حرفه شما; یک سوم زندگی شماست

براساس لغتنامه «لانگمن»، واژه «شغل» به کاری گفته می شود که بطور مداوم برای بدست آوردن پول انجام می دهید، مخصوصا اگر برای یک شرکت یا سازمان دولتی کار کنید. در حالیکه «حرفه» به نوع کاری گفته می شود که برای بیشتر عمر خود انجام می دهید. اصولا «شغل» راهی برای رسیدن به هدف و مسئله ای کوتاه مدت می باشد. حرفه شما، با اینکه آنهم راهی برای رسیدن به هدف است، اما بخش عظیمی از زندگی شما (یک سوم) را در برمی گیرد. خیلی مهم است که حرفه تان به شما مفهوم و مقصود، رشد، پیشرفت، رضایت، خوشنودی و حس اغنا» بدهد و البته از لحاظ مالی هم تامین تان کند. در نکته خانه امروز به نکاتی اشاره شده که به شما برای موفقیت در حرفه تان کمک می کند:
۱) برنامه ریزی طولانی مدت: این یک فعالیت یک شبه نیست. هرچه جلوتر می روید باید پیشرفت تان را بسنجید و برحسب آن در برنامه تان تغییر ایجاد کنید. مثلا سبک زندگی شما وقتی مجرد بودید مطمئنا با سبک زندگی تان حالا که پدر سه فرزند هستید تفاوت می کند.
۲) خشنودی در کار: از آنجاکه زمان بسیار زیادی را در محل کار خود می گذرانید، باید از آن زمان خود لذت ببرید. مهم نیست کارتان چقدر سخت و چالش انگیز باشد، هر تکلیفی را با لبخند برعهده بگیرید. از کارتان شکایت نکنید و فکر نکنید که مرغ همسایه غاز است!
۳) رشد فردی: برای یادگیری مهارت های جدید که به شما در پیشبرد کارتان کمک می کند، انگیزه داشته باشید.
۴) آمادگی ذهنی برای بدترین ها: دنیای کار و تجارت غیرقابل پیش بینی است. وقتی اقتصاد در حال رکود است، صبور باشید. از آن زمان برای یادگیری مهارت های جدید یا پیدا کردن یک کار تازه استفاده کنید. کار دیگری که می توانید بکنید اینست که یک پروژه دیگر را شروع کنید. با این روش ارزش شما در محل کار بالا خواهد رفت.
۵) مغتنم شمردن فرصت: وقتی یک کار را هر روز انجام می دهید، برای غنی کردن حرفه خود باید از فرصت هایی که برای تان پیش می آید استفاده کنید.
۶) بخشش به دیگران: یک مربی باشید و به کارمندانی که پایین تر از حدتان هستند کمک کنید و حرفه خود را در شرکت ارتقا» دهند. خدماتی را به جامعه ارائه کنید. با این روش خودتان را به بازار معرفی می کنید و وقتی خودتان هم نیاز به کمک داشته باشید، مطمئنا به کمک تان می آیند. همیشه یادتان باشد هرچه بیشتر به دیگران ارائه کنید، بیشتر دریافت می کنید.
۷) کسب مهارت های اجتماعی: هرچه از نردبان ترقی بالاتر می روید، یاد بگیرید که از دیگران در کارهای خود استفاده کنید. با کارکنان خود با احترام برخورد کنید. از کارشان قدردانی کنید و محیط گرم و دوستانه برای بالابردن بازده کار ایجاد کنید.
۸) استرس و مدیریت زمان: مهارت های برخورد با استرس که در محل کار غیرقابل اجتناب است، را یاد بگیرید. اینکه یاد بگیرید به خوبی وقت تان را تنظیم کنید زیرا به پایین آوردن استرس کارتان کمک می کند. عادت کنید که کارهای روزانه تان را یادداشت کنید. کارتان را برنامه ریزی کنید و روی برنامه تان کار کنید. وقتی وقتت ان را خوب تنظیم کنید، بدون استرس کارها را پشت سر هم تکمیل خواهید کرد.

What do you do when your Achilles tendon hurts?
سه شنبه 28 شهریور 1396 03:37 ق.ظ
Hey there! I could have sworn I've been to this blog before but after checking through some of
the post I realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely happy I found it and I'll be
book-marking and checking back often!
Why is my Achilles tendon burning?
جمعه 10 شهریور 1396 09:37 ق.ظ
Nice blog here! Also your site loads up very fast!
What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my web site loaded up as quickly as yours lol
Rhys
دوشنبه 9 مرداد 1396 08:19 ب.ظ
Nice post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
Very useful information specifically the last part
:) I care for such info a lot. I was looking for this certain information for a very long time.
Thank you and good luck.
Carla
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 01:00 ب.ظ
Hi there, I wish for to subscribe for this webpage to
take newest updates, thus where can i do it please assist.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

لطفا برای خواندن بقیه مطالب به صفحات بعد بروید
مدیر وبلاگ : محمد

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان